Vývojová deska s STM32F030F4P6 a její programování (CubeMX a AC6)

V tomto článku vám popíšu, jak naprogramovat tuto levnou vývojovou desku s mikrokontrolérem STM32F030. Jako programátor jsem využil ST-LINK dostupný na každé originální vývojové desce Nucleo. Program jsem si připravil v grafickém editoru CubeMX a editoval ho ve vývojovém prostředí AC6 (openstm32.org). Nahrání programu popřípadě jeho ladění probíhá také v AC6.

Na čínském prodejním portálu aliexpress jsem narazil na levnou vývojovou desku s STM32F030F4P6.

Deska, kromě samotného mikrokontroléru z rodiny STM32, obsahuje pouze 3.3V stabilizátor, micro USB, reset tlačítko, LED řízenou z mikrokontroléru a LED indikující připojené napájení.

Desku s mikrokontrolérem STM32F030F4P6 jsem zakoupil na aliexpress za 4.85 USD. Sehnat se ale dá i za 2.5 USD + 3.43 USD pošta do ČR na hotmcu.com nebo 2 USD + 2.60 USD pošta do ČR na electrodragon.com.

O STM32F030F4P6

ARM Cortex M0 32-bit s frekvencí jádra až 48 MHz

FLASH: 16 kB

SRAM: 4 kB

Napájení: 2.4 až 3.6V

1x 16-bit časovač s rožšířeným nastavením

4x 16-bit časovač

1x SPI (SPI1)

1x I2C (I2C1)

1x USART (USART1)

1x 12-bit ADC

15 GPIO

pouzdro TSSOP20

Mikrokontrolér STM32F030 ve variantě F4P6 zatím nemá podporu ve vývojovém studiu Arduino skrze knihovnu stm32duino.

Schéma zapojení a DPS jsou zobrazeny níže (zdroj: icstation.com – momentálně vyprodáno)

Jak jsem zmínil výše, jako programátor jsem použil originální vývojovou desku od STMicroelectronics, která obsahuje ST-LINK. Tento programátor a debugger v jednom je dostupný na všech vývojových deskách Nucleo.

Pro vyzkoušení komunikace a funkčnosti jsem vytvořil triviální kód s blikáním LED.

Nastavení je zobrazeno níže.

Nastavení generování kódu pro AC6 (openstm32.org)

Propojení programátoru ST-Link a desky s STM32F030

Nucleo – STM32F030

SWCLK – CLK

SWDIO – DIO

NRST – NRST

3V3 – 3V3

GND – GND

Jumper na desce s STM32F030 označený jako BOOT0 musí být spojený s GND.
Jumpery na desce Nucleo, které jsou označeny jako ST-LINK musí být rozpojeny. Jinak by se programoval mikrokontrolér na Nucleo vývojové desce.

Propojení programátoru a vývojové desky vidíte níže.

Vygenerovaný kód v CubeMX naimportujete do AC6 (popřípadě jiného IDE) a po kompilaci kódu ho jednoduše nahrajete do STM32F030. Kromě nahrání můžete kód v mikrokontroléru i ladit (debug).

Sdílejte článek:

Související články

Další články o STM32(F7): Tutorial: STM32F746 (STM32F7 Discovery) – Tlačítkem rozsvítit/zhasnout LED Tutorial: STM32F746 (STM32F7 Discovery) – jak zapnout LED (ovládání GPIO) STM32F746 discovery a IDE AC6 (System Workbench for STM32) Jak začít s moderními mikrokontroléry a proč – STM32…

ST.com zveřejnilo zprávu o vydání softwaru CubeMX a AC6 (http://openstm32.org) pro operační systémy založené na linuxu.

Jak jsme vám už psali na sociálních sítích, stránka http://chiptron.

Po koupi části vývojového studia Atollic TrueStudio se brzy objevily spekulace o sloučení s grafickým nástrojem pro nastavení mikrokontrolérů a periférií CubeMX od STMicroelectronics – což by byla logická cesta.

STM32CubeMX je už na všech nejpoužívanějších OS.